понеделник, 30 май 2011 г.

Едно чудесно пътешествие...

Тази събота и неделя си направихме едно незабравимо пътешествие, което за пореден път ме убеди колко красиви места има в България!
Маршрут: Карстов извор "Глава Панега", Геопарк "Искър-Панега", пещерата "Проходна", Луковит, с.Брестница и пещерата "Съева дупка", Ловеч и Покрития мост, Вароша, средновековната крепост, Крушунски водопад.
И така, в събота сутрин потеглихме към село Златна Панега, за да стигнем до първата точка от маршрута - карстовият извор, от който води началото си едноименната река. Както на много други места, липсват обозначителни табели, които да те ориентират, но пък "с питане до Цариград се стига", така че открихме това красиво място сгушено сред зеленина. Признавам, че не видяхме самия извор, но достигнахме до входа на пещерата, а най-впечатляващото нещо за мен там беше едното от двете млечно-зелени езера и красивите му обитатели.

Оттук по пътя за Луковит видяхме входа на геопарк Искър-Панега, а след като се настанихме в хотела, отидохме и до великолепната пещера Проходна. Внушителните й размери и омагьосващите очи, от които струи светлина, те карат да изпиташ преклонение пред природата и нейните вълшебни творения.

Напоени с толкова много чист въздух и красиви гледки, заспахме рано-рано и на другия ден бяхме готови за нови преживявания. Идеята беше да стигнем до Ловеч, но минавайки през с. Брестница се отбихме до пещерата Съева дупка и не сбъркахме! Там се сдобхиме и с книжки за 100-те туристически обекта, както и с първите си печати! В пещерата влязохме заедно с голяма група туристи, екскурзовод и бъдещ екскурзовод - малкият му син, който се обяви за пазител на пещерата и се похвали, че е влизал цели 8 пъти вътре / показвайки пръстите на ръцете си/ ;)
Около 150-160 години са нужни за формирането на 1 см от образуванията, което определя възрастта на пещерата на приблизително 3 000 000 години! Тук може да развихрите въображението си и да оприличите на какво ли не причудливите форми! Беше трудно за снимане, но каквито и снимки да видите няма да са достатъчни да разкрият красотата и атмосферата на това място. Просто трябва да го посетите!

След като излязохме на топло извън пещерата, доволни и с окаляни крачоли продължихме към Ловеч. По пътя всичко беше обляно в яркозелено, а някои места - обсипани с разноцветни полски цветя и яркочервени макове. Поставих си бойната задача да накъсам един голям букет за вкъщи на връщане. Впоследствие мисията бе преизпълнена. В Ловеч успяхме да се ориентираме бързо и за няколко часа разгледахме всички налични забележителности, сдобихме се с нови печати в туристическите си книжки и хапнахме по една шкембе чорба и пърленка с чесън в една механа, сгушена в двора на стара селска къща в квартал ВарошаСредновековната крепост, освен своите тайни, разкрива и прекрасна гледка към града и Покрития мост.

Последната точка от нашето пътешествие беше Крушунският водопад, но забравихме фотоапарата в колата, така че ще се наложи да го посетим отново - заедно с Деветашката пещера, която пропуснахме този път. :)  Водопадът се намира в парка до село Крушуна. Това е едно изключително място, достъпно за посещения и оставящо вълнуващи впечатления! Изпитвах неистово желание да се бухна в някое от красивите басейнчета или да се напъхам под спускащите се струи вода, но устоях на изкушението.
По обратния път за София спирахме няколко пъти, за да си наберем цветя, а също успяхме да напълним една торба с бъз, който вече съм накиснала за сироп. Очаквайте рецепта!
Тези два дни ни заредиха с положителна енергия, невероятни преживявания и ентусиазъм. Горещата ми препоръка е да грабнете един пътеводител, малко свободно време, добро настроение и откривателски дух и да се впуснете в някое от безбройните приключения, които нашата страна предлага!

1. Много благодаря за пътешествието - всичко е красиво и ведро. Продължавай да ни "водиш" със себе си.

2. Признавам си, че искам да пътувам и аз с вас! Радостни пътешественици, водете ни навсякъде и по всяко време! Напред ;)))

3. First I couldnt read any word not even a letter on the blog. But thanks to google translater i could read and understand. Well done! Go girl and the last photos or so amazing! thnx for writing my website on it as well. x x x

4. Много благодаря за чудесните коментари и подкрепата! :)

Rosan, is that you? :) pick the URL option and there you can post your name ;) Thank you!